החדרת בלון לקיבה

  1. ראשי
  2. החדרת בלון לקיבה

בלון תוך קיבתי להרזיה

השמנת יתר כיום נפוצה ביותר בכל העולם, כולל בישראל.  היא גורמת למחלות רבות: מחלות לב, יתר לחץ  דם, סכרת, מחלת ריאות, כבד שומני, סיכון מוגבר לסרטן ועוד.

הטיפול הטוב ביותר להשמנת יתר הינו שינוי באורח חיים, הכולל דיאטה ופעילות גופנית אארובית (שורפת קלוריות).  במציאות, רוב האנשים עם השמנת יתר לא מצליחים לסגל לעצמם אורח חיים זה או להתמיד בו לאורך זמן.

ניתוחים שונים לקיצור קיבה (בריאטריים) יעילים מאוד, אך   בעלי סיכון לא  מבוטל לסיבוכים- גם בטווח ארוך וגם בטווח קצר- ולעתים דורשים ניתוחים  חוזרים.

בלון   תוך קיבתי מוכנס לקיבה במהלך גסטרוסקופיה,  ונשאר מנופח  שם  במשך כחצי שנה. הבלון תופס נפח ניכר מהקיבה ועל כך גורם להרגשת שובע והפחתת תיאבון.

הכנסה והוצאת בלון  הינן פעולות אנדוסקופיות  שנמשכות  כ- 15 דקות כל אחת.  שיעור הסיבוכים נמוך מאוד. הבלון לא גורם לשינוי בלתי הפיך במבנה הקיבה. במהלך הפעולה המטופל/ת  מקבל/ת טשטוש לווריד ואינו מרגיש/ה את הפעולה כלל.

הבלון מתאים לאנשים עם השמנת יתר קלה יחסית, בהם אין עדיין התוויה לניתוח, וגורם לירידה מתונה במשקל (עד 10-15%).

על מנת להצליח  בירידה במשקל במהלך התקופה בה הבלון נמצא בתוך הקיבה, ובמיוחד- להישאר במשקל החדש גם אחרי הוצאת הבלון,  המטופל   מקבל ליווי צמוד של דיאטנית ופסיכולוגית.

תפריט